Obiective ale mediului Montessori pentru preșcolari

  1. Să ajute copiii să găsească plăcerea din învățare
  2. Să hrănească siguranța interioară a individului și curiozitatea naturală
  3. Să susțină câștigarea încrederii de sine
  4. Să dezvolte inițiative, concentrarea și perseverența
  5. Să încurajeze o atitudine pozitivă în fața studiului
  6. Să puna bazele unei fundații solide pentru viitor
  7. Să susțină interacțiunea pozitivă și compasiunea pentru ceilalți
  8. Să dezvolte respectul pentru viață și diversitate
  9. Să susțină autodisciplina
Obiectivele Montessori

Zece reguli fundamentale ale metodei Montessori

Cele zece reguli fundamentale subliniate de Maria Montessori și-au găsit loc pe pereții multor instituții Montessori. Ele servesc drept memento pentru profesori și pentru administrație, fiind însă și o prezentare pentru părinți a așteptărilor existente atunci când vine vorba de îngrijirea copiilor.

10-reguli-fundamentale
  1. Nu atinge niciodată copilul dacă el nu te invită (într-un mod sau în altul).
  2. Niciodată nu vorbi copilul de rău, fie că e prezent sau absent.
  3. Concentrează-te pe consolidarea și pe sprijinirea dezvoltării a ceea ce este bun în copil, astfel încât prezența acestor lucruri să lase din ce în ce mai puțin spațiu pentru rău.
  4. Fii activ în pregătirea mediului. Îngrijește-te meticulos și constant de mediu. Ajută copilul să stabilească relații constructive cu acesta. Arată-i locul potrivit pentru fiecare material de dezvoltare și demonstrază-i utilizarea corespunzătoare a fiecărui material.
  5. Fii întotdeauna pregătit să îi răspunzi copilului careare nevoie de tine, ascultă și răspunde întotdeauna copilului care apelează la tine.
  6. Respectă copilul care face o greșeală și se poate corecta pe loc sau mai târziu, însă oprește cu fermitate și fără întârziere orice raportare greșită la mediu și orice acțiune care pune în pericol copilul, dezvoltarea sa, sau pe ceilalți.
  7. Respectă copilul care se odihnește sau care îi privește pe ceilalți lucrând, sau care stăruie asupra a ceea ce el însuși a făcut sau va face. Nu îl chema și nu îl forța să se îndrepte spre alte forme de activitate.
  8. Ajută-i pe cei care sunt în căutare de activitate și nu o pot găsi.
  9. Fii ademenitor în repetarea prezentărilor pentru copilulcare le-a refuzat cu alte ocazii, în a-l ajuta pe copil să dobândească ceea ce încă nu a asimilat și să depășească imperfecțiuni. Fă acest lucru prin animarea atentă mediului, cu reținere și în tăcere, prin cuvinte blânde și prin prezență iubitoare. Fă-ți simțită disponibilitatea față de copilul care caută, și ascunde-te de copilul care a găsit.
  10. Tratează întotdeauna copilul cu cele mai bune maniere și oferă-i ce ai mai bun și poți accesa din tine.